עוד תיק טיפוס קל – Sprint 33

עוד תיק טיפוס קל – Sprint 33

כבר כמה שנים שאני מנג׳ס לפרטנרים שלי בהרים שאני רוצה תיק טיפוס של 30-35ליטר. יש לא מעט תיקים כאלו בשוק, אבל כל אחד מהם מבעס מסיבותיו הוא (בפראפראזה על ויקטור הוגו). לפני שנתיים דקתלון השיקו, תחת מותג הטיפוס שלהם סימונד, תיק קל לטיפוס: Cliff 22. הוא היה כלכך זול, שהחלטתי לקנות אותו רק כדי לנסות. כתבתי עליו כאן בבלוג.

Sprint 33L

באביב האחרון, כשנסעתי לטפס על הגראן פרדיסו, וסיימתי על המחט הירוקה עברתי בתחילת הנסיעה בדקתלון בלי כוונות שופינג מיוחדות, סתם כדי להתעדכן. להפתעתי ולשמחתי גיליתי בתצוגה של תיקי הטיפוס דגם חדש של סימונד. בעיצוב הכללי הוא הזכיר את הקליף שכבר יש לי, ובנפח הוא היה קצת יותר גדול: 33ליטר. המחיר גם לא היה נוראי, ואחרי הנסיון המוצלח עם התיק הקטן יותר – ההחלטה לא היתה מאד קשה, וקניתי אחד.

התיק הזה מיועד באופן מובהק להיות יותר נוח מהקודם. יותר נוח למשקל של ציוד, יותר נוח לאפרואוצ׳ים יותר ארוכים. על התיק הקטן היו לי כמה תלונות שכולן תוקנו כאן – ובאופן מובהק. רצועות הכתפיים של התיק הקטן היו מאד רכות ולא מרופדות, ונמעכות בקלות. בתיק החדש – יותר מרופדות ונוחות מאד.

התיק הקטן היה מאד קל (275גרם) וזה דרש כמה ויתורים (כמו הריפוד שהזכרתי בסעיף הקודם). התיק החדש כבד יותר. הוא שוקל 500גרם, אז הוא לא ממש אולטרא לייט, אבל הוא עדיין קל יותר מתיקים אחרים בגודל הזה. הוא עשוי מניילון ריפ-סטופ קצת יותר מאסיבי, מה שגם מתאים אותו להתמודדות טובה יותר עם קרח וסלע אגרסיביים.

עם גרזני קרח

חסרון נוסף של התיק הקטן הוא שאין לו אפשרות מותאמת לחיבור גרזני קרח וקרמפונים. זה אילץ אותי כל פעם לאלתר משהו. זה עבד, אבל בקושי. בתיק החדש יש סידור ייעודי לגרזני קרח, והוא נוח, בטוח ועובד מעולה.

כמו לקטן, גם לדגם החדש יש תא אחד גדול (מבנה שק) שבתוכו מחיצה שמפרידה את המקום של השלוקר משאר החלל. תא פנימי קטן למפתחות/ארנק וכו. התא המרכזי בנוי עם מערכת לפתיחה מהירה ולסגירה מהירה. כמו שכבר ציינתי בעבר, המערכת הזו היא למעשה חיקוי של המערכת של בלו אייס. היא עובדת עם ובלי כפפות באופן מושלם. דרך אגב – כולם עכשיו עושים חיקויים של המערכת הזו: פטגוניה, בלאק דיאמונד ואחרים…

התיק עלי בדרך לאייגווי ורט. מלא בציוד הובלה, עם גרזנים, קרמפונים וחבל

הפיצ׳ר שהכי הגניב אותי בתיק הקטן נשאר גם כאן: ריץ'רץ אחד בצידו של התיק פותח תא לחפצים קטנים ושטוחים כמו מפה, למשל. המיקום של התא הזה הוא אידיאלי. הוא משתלב יפה בזרימה של התיק, לא מפריע, וקל ונוח לגישה. המיקום של התא הזה הרבה יותר טוב מהתא המקביל בתיקים דומים. כאמור, הכיס המגניב הזה נשאר גם בדגם הזה.

יש לתיק הזה עוד סידור שפחות מדבר, אולי, למטפסים ישראלים. אבל בכל זאת: אפשר לשים עליו סקי באופן די נוח. זה מאד שימושי למסלולים שבהם האפרואוץ׳ בסקי, ואז שמים את הסקי על התיק, מטפסים, ובסוף המסלול יורדים בסקי מסביב.

אבל לא הכל מושלם: בתיק הזה דווקא חסרה תכונה שמקובל לשים בתיקי טיפוס אלפיניים: גב מרופד שיכול לצאת. התיק הזה הוא ללא מערכת גב מתוחכמת (מה שעושה אותו די קל). במשטח האחורי שלו יש לוח פלסטיק דק וקשיח, שמונע מדברים קשים להיתקע לך בגב. זה עושה את העבודה לא רע ומספיק תומך גם כשהתיק ממש מלא בציוד ומים ומועמס עם חבל, גרזנים וקרמפונים עליו. מצד שני – זה לא מבודד בכלל, ולא מתפרק בכלל. זה אומר שהתיק הזה הוא פחות מוצלח לביווי לא מתוכנן.

אפשר, כמובן, להוסיף מלבן של מזרון טיולים לגב של התיק, אבל זה יוסיף קצת משקל וסיכוי טוב שגם לא יישב טוב במקום, יצ׳תקמק ויעצבן באופן כללי. בקיצור – זה מוזר שלא טיפלו בזה…

לקחתי את התיק הזה איתי גם לכמה פסגות של 4000+ בקירגיסטן, ליום פסגה של חאן טנגרי (7010מ׳) וגם לכמה טיולי גלישה בארץ. התיק עושה את העבודה. נוח להוציא ולהכניס ציוד, עובד מצויין עם שלוקר. ולא נשחק או נקרע גם כשזורקים אותו מגובה…

עם אלי, יוני ואמיר על פסגת הקורונה (4810מ׳) באלא-ארצ׳ה, קירגיסטאן.
התיק , עם גרזן קרח, מככב באמצע התמונה!

תמורה למחיר

צ׳מעו. התיק הזה עולה בדקתלון ישראל 235₪. בצרפת הוא עולה 55€ (כרגע, דצמבר 2019, במבצע ב-40€ בצבע כתום). נכון, זה לא כלום כסף, אבל בכל מקרה זול משמעותית מתיקים מקבילים של חברות נחשבות כמו Millet או ארקטריקס או BD.

אז לדעתי, מבחינת תמורה למחיר – זהו תיק מצויין!

סיכום

כרגיל, עשו לנו את הסיכום קל. דקתלון העלו סקירה מצולמת של כל הפיצ׳רים. כמובן שהם רק רוצים למכור, אבל זה נותן תמונה טובה של כל מה שהזכרתי:

אני מאד מרוצה מהתיק הזה (למרות העניין עם הגב הלא מבודד). הוא ממש ענה על כל מה שחיפשתי מתיק טיפוס. כשהתיק הזה ימות, אם עדיין יהיה בייצור – כנראה שאקנה עוד אחד…

Leave a comment

Comments are closed.