המצוק השקרן

מתוך Climbing_Encyclopedia
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

הטופואים של אתרי הטיפוס באנציקלופדיה הם כלליים מאד ומכילים רק מידע ראשוני: איך מגיעים, מה אופי הטיפוס באתר וכו'. אין שום התחייבות שהמידע מדוייק או עדכני.

את המדריך המלא של אתרי טיפוס בישראל ניתן לרכוש בטיפוס אורבני או בכל קירות הטיפוס האחרים

המצוק השקרן הוא אחד מכמה מצוקים על מצוק רמים, והוא נמצא סמוך לקיבוץ מנרה. זהו מצוק לא גבוה, של פיץ' אחד, ומבולטים עליו כ-44 מסלולים, שהארוכים שבהם הם של 18מ'. המצוק מוצל בקיץ כולו משעה 13:00, וחלקים ממנו (הצפוניים יותר) בצל כבר משעה 10:00.

היסטוריה

המצוק הזה, יחד עם המצוק הנעלם נתגלה ובולט על ידי אלון מלאכי, המייסד והבעלים (אז) של שפן הסלע. פעילותו של אלון מלאכי הביאה לנו אתר נוסף על מצוק רמים - המצוק של ניר שבולט ונקרא על שמו של ניר עזר, שנהרג בתאונת גלישה, בנפילה במערת קשת בשנת 2006.

איך מגיעים

מפת הגעה

נוסעים צפונה על כביש 90, לכיוון קריית שמונה. בצומת כח פונים ועולים למעלה בכביש 899. עוברים את צומת ישע, ובפניה הראשונה (צומת יפתח) פונים ימינה לכביש 886, עוברים את קיבוץ יפתח ונוסעים כמעט עד קיבוץ מנרה. אחרי הסימון של ק"מ מס' 71, כ-10 ק"מ מצומת יפתח יש פניה קטנה ימינה לצוק מנרה. פונים שם וממשיכים לכיוון התצפית ובית הקברות. הדרך, עדיין סלולה, פונה ימינה. משם פניה חדה שמאלה, ועוד אחת, חדה יותר (כמו פרסה) ימינה, ממש לפני בית הקברות, יביאו אתכם לדרך עפר. לאחר 100מ' על הדרך הזו יש רחבה קטנה, אפשר לחנות שם. בהמשך הדרך יש שני רוג'ומים שמסמנים את שביל הירידה למצוק.

יש חבל קבוע שעוזר בחלק האחרון של הירידה, או שאפשר להמשיך בשביל שמקיף את המצוק מימין.

כל הירידה, ובמיוחד החלק עם החבל הקבוע חלקלקים ולא נעימים לאחר גשם.

ציוד

המסלולים הארוכים ביותר הם של 25מ'. חבל של 50מ' ו-12 ראנרים יספיקו לכל המסלולים באתר.

אם רוצים לשים טופ-רופים על המסלולים, יש להשתמש בראנרים שלכם, ולא להשתמש בטבעות ההקלפה שעל הבולטים לשם כך.

המסלולים

המצוק מחולק לשלשה מקטעים: שחור, אפור ולבן, מימין לשמאל.

המסלולים בכל מקטע ממוספרים מימין לשמאל

מסלול 20: ללא שם 6a+, תחנה אמריקאית

מסלול 21: החור, 6a, אותה תחנה כמו מסלול 20

מסלול 22: ללא שם 5+, תחנה אמריקאית

תרמו לדף זה: מיכה יניב ואחרים...