המצוק של ניר

מתוך Climbing_Encyclopedia
גרסה מ־03:46, 30 באפריל 2017 מאת מיכה יניב (שיחה | תרומות)
(הבדל) → הגרסה הקודמת | הגרסה האחרונה (הבדל) | הגרסה הבאה ← (הבדל)
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

הטופואים של אתרי הטיפוס באנציקלופדיה הם כלליים מאד ומכילים רק מידע ראשוני: איך מגיעים, מה אופי הטיפוס באתר וכו'. אין שום התחייבות שהמידע מדוייק או עדכני.

את המדריך המלא של אתרי טיפוס בישראל ניתן לרכוש בטיפוס אורבני או בכל קירות הטיפוס האחרים

המצוק של ניר הוא אחד משלושה מצוקים על מצוק רמים, והוא נמצא סמוך לקיבוץ מנרה. הוא בולט לזכרו ונקרא על שמו של ניר מלך, שנהרג בתאונת גלישה, בנפילה במערת קשת בשנת 2006.

זהו מצוק לא גבוה, של פיץ' אחד, ומבולטים עליו כ-20 מסלולים, שהארוכים שבהם הם של 15מ'.

היסטוריה

המצוק הזה נתגלה ובולט על ידי אלון מלאכי, המייסד והבעלים (אז) של שפן הסלע. פעילותו של אלון מלאכי הביאה לנו אתרים נוסף על מצוק רמים - המצוק השקרן שנמצא קרוב מאד, והמצוק הנעלם שהיה הראשון שבולט מבין השלשה.

איך מגיעים

נוסעים צפונה על כביש 90, לכיוון קריית שמונה. בצומת כח פונים ועולים למעלה בכביש 899. עוברים את צומת ישע, ובפניה הראשונה (צומת יפתח) פונים ימינה לכביש 886, עוברים את קיבוץ יפתח ונוסעים כמעט עד קיבוץ מנרה. ממש אחרי הסימון של ק"מ מס' 70, כ-10 ק"מ מצומת יפתח יש פניה קטנה ימינה לצוק מנרה. פונים שם וממשיכים לכיוון התצפית ובית הקברות.הדרך , עדיין סלולה, ופונה ימינה. משם פניה חדה שמאלה, ועוד אחת, חדה יותר (כמו פרסה) ימינה, ממש לפני בית הקברות, יביאו אתכם לדרך עפר. לאחר 100מ' על הדרך הזו יש רחבה קטנה. ממשיכים כמאתיים מטר על הדרך וחונים. רוג'ומים מסמנים את שביל הירידה למצוק.

מפת הגעה

ציוד

המסלולים הארוכים ביותר הם של 15מ'. חבל של 45מ' ו-10 ראנרים יספיקו לכל המסלולים באתר. חלק מן התחנות הן תחנות אמריקאיות, להקלפה בלבד.

אם רוצים לשים טופ-רופים על המסלולים, יש להשתמש בראנרים שלכם, ולא להשתמש בטבעות ההקלפה שעל הבולטים לשם כך.

שימו לב - אין לעלות מעל תחנה אמריקאית בשום אופן או לטפס עליה בטופ-רופ. תחנות אמריקאיות מיועדות להקלפה מלמטה בהובלה בלבד!

המסלולים

המסלולים כאן ממוספרים מימין לשמאל:

קובץ:Nir topo.jpg
תרשים של המצוק

תרמו לדף זה: מיכה יניב ואחרים...